پاورپوينت كودك آزاري و بي توجهي به كودك

۲۰ بازديد

پاورپوينت كودك آزاري و بي توجهي به كودك

پاورپوينت كودك آزاري و بي توجهي به كودك در 37 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 37
حجم 4249 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي پاورپوينت


توضيحات كامل

پاورپوينت كودك آزاري و بي توجهي به كودك در 37 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

شايد شما هم مقصر باشيد!

به كودك‌تان بي‌توجهيد؟

روانش خط‌خطي شده؟

بدنش كبود شده؟

اين آسيب جبران‌ناپذير است

فاجعه از كجا مي‌آيد؟

چرا كودك‌آزاري اتفاق مي‌افتد؟

در دنيا چه مي‌گذرد؟

زندگي چطور مي‌گذرد؟

چطور درمانش كنيم؟

از كجا بفهميم آزار ديده است؟

از كودك چطور سؤال كنيم؟

چطور بچه‌ها را آگاه كنيم؟

چطور پيشگيري كنيم؟

 

بخشي از متن

مقدمه

ويدئويي در شبكه‌هاي اجتماعي دست‌به‌دست مي‌چرخد. مربي مهد كودكي به زور به كودك غذا مي‌دهد، موهايش را مي‌كشد و او را هل مي‌دهد؛ فرداي آن روز پاي تك‌تك خانواده‌ها به مهد فرزندشان در گوشه و كنار كشور باز مي‌شود. عده‌اي تصميم مي‌گيرند مسئوليت نگهداري از كودك‌شان را در خانه برعهده بگيرند و عده‌اي به فكر ثبت نام فرزندشان در مهدكودك ديگر مي‌افتند.

اگر شما هم در گروه والديني هستيد كه به‌خاطر ترس از آزار ديدن فرزندتان به پاك كردن صورت‌مسئله و دور كردنش از اجتماع فكر مي‌كنيد، اين پرونده را بخوانيد. حتي شمايي كه عاشقانه فرزندتان را دوست داريد، گاهي ناخواسته به يك كودك‌آزار تبديل مي‌شويد و حتي شمايي كه براي رشد فرزندتان به آب و آتش مي‌زنيد، گاهي با بي‌خبري دست او را در دست يك كودك‌آزار مي‌گذاريد.

شايد شما هم مقصر باشيد!

گاهي كودك توسط نزديك‌ترين كسانش مورد آزار قرار مي‌گيرد؛ حتي توسط مادر. چنين مادراني نمي‌دانند كه رفتارشان با كودك، چه لطمه بزرگي به وي مي‌زند و او را دچار چه مشكلاتي مي‌كند.

رفتارهايي از اين دست، بسيار شايع و به عبارتي اپيدمي هستند، به همين سبب قبح‌شان را از دست مي‌دهند. مادري كه عصباني مي‌شود و بچه را در خيابان به شدت تكان مي‌دهد يا سيلي مي‌زند، بي‌آنكه به عواقب كارش فكر كند، به يك كودك‌آزار تبديل مي‌شود.

تنبيه‌ها و فشارهاي رواني و جسمي در خانواده‌هايي كه مي‌خواهند به هر قيمتي فرزندان منضبطي بار بياورند، نمونه ديگري از رفتارهايي است كه به اسم تربيت با كودك و نوجوان اعمال مي‌شود اما درواقع كودك‌آزاري به‌شمار مي‌آيد. اولين گام براي اصلاح رفتارهاي غلط در زمينه كودك‌آزاري، آشنايي با انواع كودك‌آزاري و مصاديق آن است. در ادامه مطلب با رفتارهايي كه در همه جاي جهان كودك‌آزاري به‌شمار مي‌آيد، آشنا ميشويم.

به كودك‌تان بي‌توجهيد؟

بي‌توجهي شايد شايع‌ترين نوع كودك‌آزاري باشد. والديني كه كودك‌شان را ناديده مي‌گيرند، از متهمان اصلي آزار كودكان هستند. آزاري كه اغلب ديده نمي‌شود و كسي به‌خاطرش مجازات نمي‌شود. به موارد زير توجه كنيد:

- مادري كه به‌خاطر به هم خوردن تناسب اندامش، به نوزاد شير نمي‌دهد و به او شير خشك مي‌خوراند، او را در معرض ابتلا به بيماري هاي جسمي و روحي قرار مي‌دهد.

- پدر و مادري كه براي بچه‌شان به اندازه كافي وقت نمي‌گذارند يا فرزندشان به جاي غذاي خانگي و سالم دائم فست‌فود مي‌خورد و درنتيجه دچار چاقي و انواع بيماري‌هايي مي‌شود كه ناشي از چاقي هستند.

- پدر و مادري كه در كوچه و خيابان براي شوخي يا تنبيه خود را از ديد كودك خارج مي‌كنند تا خيال كند گم شده و به اين وسيله تنبيه شود يا خودشان تفريح كنند.

- پدر و مادري كه به نظافت و بهداشت كودك بي‌توجه هستند. بچه لباس كثيف مي‌پوشد و ديربه‌دير حمام مي‌كند. زير ناخن‌هاي بلندش هميشه كثيف است و تذكري بابت شست‌وشو نمي‌گيرد.

- پدر و مادري كه نسبت به آموزش و تربيت بچه بي‌تفاوت هستند و درنتيجه انسان بي‌اطلاع و بي‌تربيتي را به دست جامعه و طبيعت مي‌سپارند.

- پدر و مادري كه به هر دليلي به بچه محبت نمي‌كنند. برايش وقت نمي‌گذارند. با او حرف نمي‌زنند. وقتي بچه حرف مي‌زند، گوش نمي‌كنند و با شخص ديگري صحبت مي‌كنند.

-موارد بي‌شماري در اين باره وجود دارد و اين مثال‌ها تنها مشتي از خروار هستند.

  و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.