پاورپوينت بررسي سهام جايزهد

۱۳ بازديد

پاورپوينت بررسي سهام جايزه

پاورپوينت بررسي سهام جايزه در 32 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 32
حجم 4104 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي پاورپوينت


توضيحات كامل

پاورپوينت بررسي سهام جايزه در 32 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

سهام جايزه در بورس چيست؟

شركت‌ ها چرا سهام جايزه مي‌ دهند؟

عوامل مؤثر در انتخاب سهام جايزه و تجزيه سهام

افزايش سرمايه از محل سود انباشته و توزيع سهام جايزه

اما سهام جايزه به چه كساني تعلق مي ‌گيرد؟

سهام جايزه كي به پرتفوي افزوده مي‌شود؟

چه زماني سهام جايزه در عملكرد قرار مي‌گيرد؟

چگونه سهام جايزه را دريافت كنيم؟

آيا سهام جايزه را مي ‌توان فروخت؟

چرا شركت ‌ها افزايش سرمايه مي ‌دهند‌؟

۴ روش افزايش سرمايه در سهام جايزه

زمان افزوده شدن سهام جايزه به پرتفوي و زمان فروش جايزه


بخشي از متن

مقدمه

سهام جايزه سهامي محسوب مي‌شود كه شركت بعد از تصويب افزايش سرمايه به شيوه‌هاي مختلفي از جمله افزايش سرمايه از محل سود انباشته، افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي‌ها در مجمع عمومي فوق‌العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه، به سهامداران فعلي خود اختصاص مي‌دهد.

درواقع به دليل اين كه سهامداران بدون اين ‌كه هزينه‌اي را پرداخت نمايند، سهام جديد اختصاص داده مي‌شود كه به آن سهام جايزه مي‌گويند. افزايش سرمايه يك فرآيند مهم و خوشايند براي سهامداران است و برخي از شركت‌ها به جاي اين‌ كه سود را به شكل پول نقد به سهامداران خود پرداخت نمايند سود سهمي يا سهام جايزه به سهامداران خود اختصاص مي‌دهند.

سهام جايزه سهامي است كه از طريق يك شركت، به سهامداران كنوني سهم از جمله حقيقي و حقوقي تعلق دارد. اين سهام در حقيقت سهامي است كه براي كسب آن و افزوده شدن آن به سبد معاملات شما، پولي پرداخت نمي‌شود و به صورت رايگان در اختيار شما قرار مي‌گيرد.

سهام جايزه در بورس چيست؟

همان‌طور كه اشاره كرديم در بعضي از شركت‌ها سياست تقسيم سود آن‌ها به روشي است كه به جاي پرداخت پول نقد به عنوان سود سهام، اقدام به پخش سهام جايزه مي‌كنند. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه سهامداراني كه اين سهم را دريافت مي‌كنند نبايد هيچ نوع وجهي را پرداخت نمايند.

به عنوان مثال ممكن است يك شركت به سهامداران خود اعلام كند كه در پايان يك سال اموالي را به مالكان سهام عادي ۲۰ درصد سهام جايزه بدهد. بنابراين در اين صورت شركت مورد نظر مي‌خواهد به هر فردي كه ۴ سهم عادي دارد به جاي سود سالانه يك سهم جديد پرداخت نمايد.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.