پاورپوينت چگونه از تهوع ناشي از اضطراب جلوگيري كنيم

۱۶ بازديد

پاورپوينت چگونه از تهوع ناشي از اضطراب جلوگيري كنيم

پاورپوينت چگونه از تهوع ناشي از اضطراب جلوگيري كنيم در 19 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 19
حجم 4107 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي پاورپوينت


توضيحات كامل

پاورپوينت چگونه از تهوع ناشي از اضطراب جلوگيري كنيم در 19 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

 

فهرست مطالب

تهوع ناشي از اضطراب

علائم تهوع ناشي از اضطراب مي‌شود؟

راه هاي درمان تهوع ناشي از اضطراب

راهكارهايي براي مقابله با اضطراب

راه هاي مقابله با اضطراب

 

بخشي از متن

تهوع ناشي از اضطراب

اضطراب فقط مشكلي احساسي نيست. اضطراب مي‌تواند علائم جسمي واقعي به دنبال داشته باشد كه باعث شود نتوانيد از يك زندگي باكيفيت لذت ببريد. درمان اضطراب فقط كنترل استرستان نيست بلكه بايد ببينيد ذهن و جسمتان چطور به اضطراب واكنش مي‌دهد.

حالت تهوع يكي از نشانه‌هاي متداول اضطراب است. تهوع ممكن با استفراغ يا بدون آن باشد. تهوع ناشي از اضطراب مانعي جدي براي انجام برنامه‌هاي كاري و زندگي‌تان است. اين هم مثل علائم ديگر اضطراب، غيرقابل‌پيش‌بيني است. اضطراب باعث مي‌شود نتوانيد كارايي خوبي در خانه، محل‌كار، دانشگاه و مدرسه و روابطتان با دوستان و خانواده داشته باشيد.

حالت تهوع = اضطراب

حالت تهوع ممكن است درنتيجه اضطراب و يا بيماري و عادات بد غذايي ايجاد شود. قبل از اينكه بتوانيد تهوع ناشي از اضطراب را درمان كنيد، بايد مطمئن شويد كه دقيقاً بدانيد چه علائمي از اضطراب را داريد و چه نوع اضطراب‌هايي دقيقاً موجب حالت‌تهوع مي‌شود.

علائم تهوع ناشي از اضطراب مي‌شود؟

تهوع مربوط به اضطراب بخاطر مسائل مختلفي ايجاد مي‌شود. شدت آن تا حد زيادي به عوامل و انواع اضطرابي كه داريد بستگي دارد. بااستفاده از تست‌هاي اضطراب مي‌توانيد نوع دقيق اضطراب را بشناسد.

به طور كلي حالت تهوع بخاطر ترشح اپينفرين كه بيشتر به نام آدرنالين آن را مي‌شناسيد، ايجاد مي‌شود. اين اضطراب ها، آنزيم‌ها و عملكرد معده و روده‌تان را بر هم زده و موجب علائم تهوع مي‌شود. تهوع گوارش غذا را در بدنتان دشوارتر مي‌كند. به همين دليل است كه افراد زيادي كه دچار اضطراب هستند دچار سندرم روده تحريك‌پذير هم هستند كه موجب حالت تهوع مي‌شود.

هم اضطراب و هم استرس بر هورمون‌هايي كه اسيدها و آنزيم‌هاي معده‌ و شكمتان را تنظيم مي‌كنند تاثير دارند.اضطراب و استرس مي‌تواند موجب گرفتگي عضلات شكم شود، اين فشار مضاعف، شكمتان را طوري فشرده خواهد كرد كه اضطرابتان بيشتر شود.

بخشي طبيعي از واكنش جنگ و گريز است و ميزان كم آن طبيعي و سالم است. بعضي از علائم اضطراب، ازجمله حالت‌تهوع، براي اين دليل به وجود مي‌آيند كه به مغزتان هشدار دهند كه درمعرض چيزي خطرناك يا جديد هستيد تا بتواند تصميمي هوشمندانه براي واكنش به اضطراب بگيرد.

مغزتان انتقال‌دهنده عصبي  سروتونين را ترشح مي‌كند و معده‌تان گيرنده‌هايي براي سروتونين دارد كه موجب مي‌شود معده‌تان بداند مي‌خواهيد با يك موقعيت استرس‌ زا روبه‌رو شويد.

اين مشكل فقط زماني اتفاق مي‌افتد كه از استرس و اضطراب منظم رنج ببريد. آنوقت تهوع ناشي از اضطراب بر كارايي شما در مدرسه، محل‌كار و زندگي شخصي اخلال ايجاد مي‌كند.

  و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.