پاورپوينت بررسي تصميم گيري در 38 اسلايد زيبا و قابل ويرايش با فرمت pptx
مشخصات فايل
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 739 كيلوبايت |
فرمت فايل اصلي | pptx |
دسته بندي | بازاريابي |
توضيحات كامل
پاورپوينت بررسي تصميم گيري در 38 اسلايد زيبا و قابل ويرايش با فرمت pptx
فهرست مطالب
مقدمه
فرايند خريد مشتريان
مراحل تصميم گيري مصرف كننده
انواع تصميم گيري
پيوستار انواع تصميم خريد
حل مسئله بسط يافته
حل مسئله محدود
تصميم گيري مبتني بر عادت
مقايسه تصميم گيري محدود و بسط يافته
سبك تصميم گيري
سبكهاي تصميم گيري از ديدگاه اسپولز
انواع جستجوي اطلاعات
چارچوب جستجوي اطلاعات
عقلانيت در تصميم گيري
دانش اوليه مصرف كنندگان
رابطه بين ميزان اطلاعات مشتري و جستجوي اطلاعات
شناسايي گزينه ها
انواع گزينه هاي تصميم
طبقه بندي محصول
كاربردهاي راهبردي طبقه بندي محصول
موقعيت يابي محصول
معيارهاي ارزيابي
شهود ميانبرهاي ذهني
استفاده از شهود در مراحل مختلف تصميم گيري
انتخاب نام هاي تجاري آشنا: عادت يا وفاداري
اينرسي: مشتريان دمدمي
سردرگمي مصرف كننده
قواعد تصميم گيري
قواعد تصميم گيري غير جبراني
قواعد تصميم گيري جبراني
مدلهاي تصميم گيري در خريدهاي سازماني
مدل شت
مدل وبستر و وبند
عوامل موثر بر تصميم گيري خريداران سازماني در مدل وبستر و وبند
مدل اندرسون و چمبرز
مدل جفري و ليلن
قسمتي از متن
شهود ميانبرهاي ذهني: مصرف كننده براي ساده سازي پيچيدگي و حل مشكل محدوديت زماني از روش هاي شهودي استفاده مي كند. در حل مسائل محدود (درگيري ذهني پايين) نيز مصرف كنندگان اغلب از روشهاي شهودي استفاده مي كنند. اين روشها شامل قواعد سرانگشتي است كه سرعت تصميم گيري را افزايش مي دهد. برخي از اين قواعد بسيار كلي اند(مثل هيچ ارزاني بي دليلي نيست). برخي از اين قواعد نيز بسيار خاص هستند (مثل جنس ژاپني بخر و خيال خودت را راحت كن). مصرف كننده با استفاده از ميانبرهاي ذهني دو هدف زير را دنبال مي كند:
كاهش تعداد محصولاتي كه بايد آنها را ارزيابي كند.
كاهش تعداد ويژگي هايي كه بايد به آنها توجه كرد.
توضيحات
اين فايل شامل پاورپوينتي با موضوع " تصميم گيري " مي باشد كه در حجم 38 اسلايد همراه با تصاوير و توضيحات كامل تهيه شده است كه مي تواند توسط دانشجويان به عنوان ارائه كلاسي مورد استفاده قرار گيرد.
پاورپوينت تهيه شده بسيار كامل و قابل ويرايش بوده و در تهيه آن، كليه اصول و علائم نگارشي و چيدمان جمله بندي رعايت شده و به راحتي و به دلخواه مي توان قالب آن را تغيير داد.
توضيحات بيشتر و دانلود
صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود
مهارت تصمیم گیری چیست؟
مهارت تصمیم گیری توانایی شما در انتخاب یک گزینه از بین دو یا چند گزینه موجود است. در این مهارت که نوعی مهارت حل مسئله محسوب می شود از سه روش اصلی برای تصمیم گیری در مورد یک موضوع استفاده می شود: استفاده از شهود، استدلال و یا ترکیبی از هر دوی اینها.
شهود پاسخ پیش فرض شما نسبت به مسئله یا همان ندا و احساس درونی تان هنگام بروز مشکل یا گرفتن تصمیم است. این واکنش اولیه ناشی از ترکیب چیزهاییست که شما آنها را از قبل یاد گرفته اید و یا برگرفته از تجربیات و نظرتان درباره آن موضوع است؛ بنابراین شهود در هر فردی با افراد دیگر متفاوت است. استفاده از شهود به شما این امکان را می دهد که تصمیمتان را بر اساس تجربیات زندگی تان بگیرید، برای همین شهود در واقع یک فرایند ذهنی محسوب می شود.
از طرف دیگر، استدلال بر اساس داده های موجود انجام می گیرد. وقتی شما از داده ها و اطلاعاتی که در دسترستان است استفاده می کنید و به جای تمرکز روی غرایز و احساسات درونی، تصمیمتان را فقط تصمیم را بر اساس واقعیات و آمار و ارقام موجود می گیرید، در واقع استدلال کرده اید. استدلال روش عینی تری برای تصمیم گیری است و معمولا برای تصمیم گیری های بزرگ از آن استفاده می شود.